Bitwy:
Moze niezbyt wyraźnie to widać, ale plansza Kampanii zbudowana jest z heksów. Dlatego od najbliższej (trzeciej - na stole 1) tury, ruchy i bitwy będa rozpatrywane na planszy heksagonalnej.
Ponizej reguły dotyczące bitew:
A. BITWA
Bitwa na granicy heksów (losowany teren?).
Zwycięzka Armia zajmuje Prowincję, Armia Pokonana się wycofuje przez Granice zaznaczone na niebiesko, jeśli jest to niemożliwe to przez Granice zaznaczone na czerwono.
W pierwszej kolejności na prowincje własne lub sojusznika, w drugiej kolejności na prowincje neutralne, ostatecznie na prowincje wroga.
Pokonana Armia jest rozbita i nie zajmuje prowincji netralnej oraz wrogiej, nawet jesli posiada odpowiednią ilość punktów. Co więcej wkraczając do wrogiej prowincji ponosi straty w ilości (=10%*poziom prowincji) i nie może się odbudować.
Armia może wycofać się z bitwy jest wtedy traktowana jako Pokonana.
Obie Armie mogą wycofać się z bitwy - pozostają wtedy na polach wyjściowych.
B. BITWA
Bitwa jest rozgrywana jeśli przynajmniej jedna z Armii wyrazi taką chęć.
W przypadku gdy obie Armie zrezygnują z bitwy, ruchy wykonywane są normalnie.
W podanym przykładzie:
1A - Najeźdźca
2A - Obrońca
a. Wygrana Najeźdźcy - Najeźdźca zajmuje prowincję, Obrońca wycofuje się wg. zasad podanych wyżej.
b. Wygrana Obrońcy - Najeźdźca wraca na pozycję wyjściową, Obrońca może kontynuowac ruch lub pozostać w obronionej prowincji.
C. NIE MA BITWY
Obrońca (2A) może zadeklarować obronę prowincji, wtedy dochodzi do bitwy.
_________________________________________
SOJUSZE
1. Sojusznicy mogą wkraczać do swoich prowincji nie zjmując ich.
2. Sojusznicy mogą walczyć ze wspólnym wrogiem, wkraczając jednocześnie do jego prowincji. W tym przypadku walczą dwie armie sojusznicze dowodzone przez dwie osoby. Trzeba być fizycznie obecnym w trakcie bitwy, nie można przekazać swojej armii sojusznikowi, nie można przekazywać kontyngentów.
3. Wpomaganie sojusznika w trakcie mijanek - zostanie rozpatrzone w terminie późniejszym.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz